tisdag 20 april 2010

"It looks like a perfectly healthy green dog"

Även om det låter otroligt prestigefyllt att svara på frågan "Vad har du för dig på campus?" med: "jag bara pluggar & pluggar & pluggar!", så måste jag erkänna att denna veckan har jag ägnat mycket tid åt kära dumburken, a.k.a televisionen. Självfallet, har jag studerat, sanna mina ord mamma & pappa! ;)

Så vad har jag sett på sistone då? & vad ser jag på just nu?

Igår var jag på biografen med vänner med fin tvårättersmiddag på McDonalds. Kvällens film var The Lovely Bones, även kallad Flickan från ovan (ful svensk titel). Jag kan säga att två utav åtta i sällskapet började snyfta. Det var jag & Linda. De andra typ... skrattade. & de kallar mig för kall & ond.. idk lol. Men jag fann den sevärd, den var hemsk dock, mördade unga barn är lite jobbigt att se. Den lilla "mellanvärlden" som protagonisten kom till efter att ha blivit mördad var ganska häftig, det skulle fan vara nice om himlen var sådär (jag talar självfallet om den stora isskulpturen i form av en pingvin haha). & jag blev verkligen äcklad av Stanley Tucci som pedophile- rapist- serial- killer. Grymt duktig är han dock.



Spun såg jag häromdagen. Äntligen! Tydligen så är det svenska Jonas Åkerlund (killen som har gjort flera stora musikers musikvideos) som har gjort den, vilket var en glad överraskning. Kan också rekommenderas, bra musik, bra skådespelarprestationer (Brittany Murphy, we love you & miss you!), kul dialog & kul handling (om man säger att det fanns en riktig handling). Mycket knark är det också...



Peeps, I have an announcement to make. Jag kände att jag ville bekanta mig med det koreanska språket igen & vad är inte bättre än att se en koreansk film eller drama. Så jag kom att minnas den kända Boys over flowers, 꽃보다 남자. Har sett två avsnitt & även om skådespelarna är ja... ganska så dåliga & det ser ganska B ut så kan jag inte sluta titta. Är det verkligen handlingen som är så bra eller vad?! För jag vill verkligen se hur det går & man blir upprörd & glad & jag vet inte vad. Galet, det är vad det är.

Handling: en tjej från en hårt arbetande familj hindrar en pojke på den prestigefyllda skolan Shinwha att hoppa från skoltaket. Hon får ett stipendium till Shinwha & blir utstött av alla rika, snobbiga & onda människorna där. The F4, eller 4 flowers, är fyra (duh) rika & snygga killar som praktiskt taget styr skolan. Tjejen lyckas självklart att hamna i onåd hos dem & det utbryter praktiskt taget krig mellan henne & "ledaren" för F4. Men känslor sipprar såklart fram & ställer till det~

1 kommentar:

  1. Den koreanska versionen är bra, men jag gillar den japanska bättre :3 Antagligen så är det handlingen som äger!!! Eftersom den finns som 3 versioner inom dramatisering, anime, manga etc. Såatte. Najs.

    Jag vill också se The Lovely Bones men är mer nyfiken på hur boken är?

    SvaraRadera