måndag 23 augusti 2010

burn out the day burn out the night

Det var väl ett tag sedan jag kom tillbaka till Växjö men jag ville väl bara säga det igen. För helt plötsligt är campuslivet igång igen & det känns som att jag aldrig lämnade bubblan. Än en gång sitter man & kollar film & snackar skit med polarna som man bara känt i ett år men som känns som en hel livstid.

Dagen består utav att handla. Amanda, Petra & moi ska till stan för att hitta kläder till nollningen som startar på torsdag. Jag ska besöka second hand affärer för just nu är jag på jakt efter en paljettklänning till sittningen vars tema är extrem 70-tals disco. Jag tänkte mig Studio 54- brud på koks (Emelie kom på den utmärkta idén att ha vitt puder under näsan).

Soundtracket till mitt liv just nu är byggarbetarnas muller utanför mitt fönster, The Smiths & "Burning for you" av Blue Öyster Cult. & om jag inte har fel så går den sistnämnda låten på repeat hemma hos Sanna också. Ända sedan vi såg "Uppgörelsen" (Twelve and Holding) har det varit BÖC & Jeremy Renner för hela slanten, iaf för min del.

2 kommentarer: