onsdag 3 november 2010

We interrupt this program to annoy you and make things generally irritating

Inget går upp mot att börja dagen tidigt med lite träning. Core för att vara exakt. Klockan 07.00 är faktiskt väldigt tidigt för att träna.

Men det var inte träning som jag ville skriva om. Efter träningen har jag, Amanda & Linda suttit i biblan & skrivit på våra hemtentor. Den har orsakat flera timmar av lite ångest men den är nästan klar. För idag. Jag har också skrivit klart min hemtenta till filmvetenskapen. Den har varit roligare att skriva, dock har den krävt mer tid. Men säkert en tredjedel av den tiden har gått åt att söka efter filmscener på Youtube.

Jag avslutade den sistnämnda tentan med att skriva om en av mina favoritgenrer - svart humor, en helt otrolig genre om jag får säga det själv! Det krävs liksom precision för att kunna skämta om saker som döden, racism, droger & krig & samtidigt som folk faktiskt ska tycka att det är kul. Ett av mina exempel på svart humor är Monty Python- gänget, antagligen en av tidernas allra bästa uppsättning av komiker. Det finns mycket bra videos på Youtube, däribland "The Twit Olympics" & John Cleeses tal på Graham Chapmans minnesgudstjänst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar