onsdag 10 november 2010

Wingardium Leviosa

Att läsa en tidning till morgonkaffet är något av det bästa jag vet. Den här morgonen blev ännu bättre för på omslaget till DN Kultur var en stor bild på Harry, Ron & Hermione från HP 7.1 med texten "Harry Potters sista strid" under. För jag är verkligen barnsligt förtjust i Harry Potter, filmerna som böckerna. Medan jag suckar åt alla tjejer som skriker halsarna blodiga när trailern för den nya Twilight- filmen kommer, så får jag gåshud & börjar klappa händerna när jag ser trailern till den nya HP- filmen.

Jag kan inte säga att jag är beroende & jag kan inte alla trollformler & de magiska vidundren & jag glömmer ofta bort namn, karaktärer & händelser från tidigare böcker. Men jag minns verkligen hur fascinerad jag var när jag läste dem. Förut kom böckerna under sommarlovet & under bilresorna mellan släktträffarna i Umeå & Växjö plöjde jag igenom sida för sida. Nästan varje dag ringde jag & Sara till varandra för att diskutera hur sorgligt det senaste kapitlet var, hur långt vi hade kommit eller om Snape är elak eller ej. Hon var oftast på Gotland, jag var väl i en småländsk skog. När den första filmen kom var vi såklart där & på vägen hem kom den första snön & vi gjorde snöänglar på parkeringen till vår gamla skola.

Ett skäl till varför jag älskar Harry P är väl för att jag har så grymt härliga minnen från böckerna & filmerna. & det här blev verkligen ett väldigt nostalgiskt inlägg, kretsandes kring Harry Potter. Det är lite patetiskt, men det finns säkert någon som känner detsamma ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar