måndag 3 januari 2011

2010 a la Sofie

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Många olika sorters grejer. Har bytt kateter, lyssnat intensivt på EN låt av Boy George, ätit Shawarma & "avslutat" en lång relation (jag vill inte säga avslutat, det låter för hemskt).

Har du några nyårslöften? Nej men jag funderar på att låna Lindas & Amandas: "bara att köra" eller nåt liknande...

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Två av mina kusiner blev =)

Vilka länder besökte du? England & Danmark, eheheh

Vad var din största framgång 2010? Har nog aldrig sett så många serier & intressanta filmer som i år. Har framförallt inte sett så många irländska filmer på en vecka som i år... =)

Största misstaget? Vet inte om jag ser på en sak som ett misstag än. Men jag ångrar att jag inte gick på en musikal eller teater i London.

Bästa köpet? Antagligen min julklapp till mig själv - en Mulberry väska.

Vad spenderade du mest pengar på? Kläder & julklappar.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Min födelsedag, söta ugglor på youtube & Sheldon Cooper.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2010? "Barbara Streisand", även kallad Sannasången & det tackar vi Sanna för. "OMG" av Usher för den gick ofta på radion hos en kund när jag jobbade i hemtjänsten. "The Crying Game" för herregud vilken låt det är!

Vad önskar du att du gjort mer? Pluggat (som varje år) & inte varit så himla sjuk.

Favoritprogram på TV? Entourage, Twin Peaks & The Big Bang Theory.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Mina Växjövänner kom på morgonen & överraskade med fika. Sen bar det ut på stan för shopping & de betalade det mesta. Fika på smultronstället Broqvists såklart. På kvällen kom Carlos. Det var antagligen den bästa födelsedagen jag har haft.

Den bästa nya personen du träffade? Ingen ny person men jag är så glad att jag har kommit klasskompisar närmare, som Karin & Malin, varav den sistnämnde åkte med till Köpenhamn för att gå på Deftones med mig. Det var fan fint =)

1 kommentar:

  1. Låter ju ändå som ett bra år :3 Men men.. det inledande lät suspekt. Ska inte gå in på det mer. Men hur blir det till veckan? Ska vi ses?

    SvaraRadera