onsdag 26 januari 2011

stick it up mister

Veckan har bestått av att umgås, plugg, film, nyheter & good sweet music. En glad nyhet (mitt bland allt elände) som gjorde mig glad (förutom att min man Colin Firth vann en Golden Globe, ehehe) var att Denis Mukwege vann Palmepriset för sitt arbete på Panzisjukhuset i Kongo. Himla trevligt att hans arbete fortfarande uppmärksammas.

Veckans musik har bestått av reggae/rocksteady/soul & jag tror faktiskt att jag var en soul sista i ett annat liv.. or so i would like to believe... :3 Ett band som gått non stop är Toots and The Maytals. Riktigt skön musik & jag tycker ni ska lyssna på "54-46 was my number". Det finns ingen bra video så det får bli introt till "This is England".



Om ni vill ha mer att läsa tycker jag ni ska ge besöka Lindas blogg som skrev ett bra blogginlägg om hur vi ser på andras intressen & på ett sätt, på oss själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar