onsdag 13 april 2011

Bush oh baby oh baby

Nej, jag menar inte President George Bush Senior eller Junior. Utan Kate Bush såklart! Eftersom jag har spenderat helgen i Berlin så hade jag fem dagars gamla tidningar hemma som jag nu måste läsa. & i fredagens DN Kultur så möter jag det söta ansiktet till Kate Bush. Så himla fint, jag blev lite glad. Jag är inte alls ett inbitet fan men jag minns verkligen vilken känsla jag fick när pappa satte på sin The Kick Inside på den gamla skivspelaren för flera år sedan (detta var såklart under min fanatiska Tori Amos- period). Har inte lyssnat på henne på flera år men "Moving" and "Wuthering Heights" känns fortfarande i hjärtat!

Här kommer en video från en gammal inspelning. Hennes expressionistiska dans är såklart med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar