tisdag 27 december 2011

tinker tailor soldier spy

Ikväll såg jag äntligen Tomas Alfredssons Tinker Tailor Soldier Spy. Som jag har längtat! Efter att jag fick höra talas om den i augusti så har jag byggt upp sjuka förväntningar (5 månaders väntan gör så med folk) men eftersom jag inte visste hur mina förväntningar såg ut, så kan jag i alla fall säga att inte blev besviken. Den var snygg (som väntat), den var spännande (som väntat), det var grymma skådespelarprestationer (väldigt väntat) & slutet (som typ var det bästa i hela filmen) var bara totally crazy dude. Gary Oldman har fått så mycket beröm för sin George Smiley men personligen känner jag att hans skillz inte behöver bekräftas i den här filmen - jag vet att han är grym pga tidigare filmer. Nu har jag inte läst boken eller någonting annat av John le Carré så jag skulle tro att Oldman gör en bra tolkning av Smiley. Vi hoppas på en Oscarsnominering såklart!

Foljande: en av mina personliga favoriter utav Oldmans karaktärer - Zorg från The Fifth Element.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar