måndag 5 december 2011

låt det snöa!

Idag fick Växjö vinterns första snö. Var väl ganska väntat, det är ju ändå den 5 december. När jag & kombon gick till gymmet konstaterade vi att vi kommer spendera den största delen av den svenska vintern i ett varmt land. & jag gillar det! Jag har aldrig varit borta under en kall vinter (om vi nu räknar bort occasional semestrar som dras över en tidsperiod på högst 2 veckor) & nu ska jag plötsligt spendera 4 månader av den i Indien & Kambodja (med en luftfuktighet som antagligen kommer torka ut mig som en hårtork från Coline). Klagar inte!

Helgen bestod av hjältar & skurkar. Why you might ask? Kommedia (Informatörernas studentförening) hade en sittning tillsammans med Wädur (studentförening till en antagligen mycket sämre utbildning) varav temat var Skurkar & Hjältar. Temat kunde vi inte motstå. Jag gick som Gogo Yubari, the crazy japanese schoolgirl från Kill Bill & Stina & Louise var fiercast som het skurk & snygg hjälte med trollspö. Hur kunde detta gå fel?!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar