måndag 8 mars 2010

Kaffe & förrakt mot solljus

Jag vet inte vad mina kära vänner som joinade mig i Oscarsvakan tyckte, men jag fann det ganska kul att sitta uppe & se på galan (även om samma reklam visades var tredje minut. & att Kathryn Bigelow vann stort med The Hurt Locker var ju också ganska kul att se. Första kvinnliga regissören som vann Bästa regi & Bästa film är inte dumt, i alla fall inte när galan gick så bra in i Internationella kvinnodagen. Kul!

Steve Martin & Alec Baldwin som värdar tyckte jag också var lite trevligt. I alla fall deras kommentar om Christoph Waltz: "In Inglourious Basterds he played a Nazi obsessed with finding jews..." Varpå Martin slår ut med armarna för att hänvisa till publiken & säger: "Well Christoph... Here's the motherlode!". Blev fett glad av att Waltz vann Bästa biroll. Han förtjänar den.

Här kommer lite mindre charmiga bilder från vakan som hölls hos mig.









Om bilderna ser förjävliga ut så kan det bero på att de var tagna klockan tolv respektive två eller tre på morgonen. & jag är för trött i mitt huvud för att ens tänka på att redigera dem.

Läs DN:s Helena Lindblads & Nicholas Wennös filmblogg!

Nu ska jag försöka plugga innan träningen. Jag är rädd att jag kommer däcka mellan Streetdance & Core ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar