onsdag 7 juli 2010

Inget stoppar oss nu

Ibland kan man ju fråga sig vad det är för fel på människor. I Egypten plockade en busschaufför fram sitt automatvapen & sköt sina passagerare. Sex dog och 16 skadades. Inget motiv har ännu klargjorts men för att citera DN: "Överlevande hävdar dock att han varit "deprimerad" på grund av att han förflyttats från sitt jobb". JAHA.... OCH?! Han har förflyttats! Neeej, ve & fasa, nu måste jag skjuta oskyldiga tjänstemän och arbetare! Jag hoppas fanimej att han inte använder den förklaringen till sitt dåd. Inte för att det finns någon vettig förklaring till det men han kan ju i alla fall anstränga sig. Att säga att gud sa åt en att mörda är ju vanligt. Eller djävulen eller en liten tomte?!

Fan vad irriterad jag blir. Jag hatar den här "grejen" som folk kan göra: "Det är så synd om mig så därför måste andra lida". Eller "Världen förstår mig inte så därför måste jag gå & mörda små barn". GOSH.

För att få mig på bättre humör spelar jag låtlistan som jag har gjort inför nollningen som vi ska hålla i när den nya terminen börjar. Det är en blandning av dansband (Black Jack oh yeah), rock (från 80-tals metal till grunge), old school hip hop & disco pop. Wünderbar.

På tal om det, ikväll spelar Tyskland semifinal mot Spanien! Jag ser verkligen fram emot detta för jag gillar verkligen Tysklands landslag, de presterar alltid. Deutschland Deutschland über alles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar