måndag 26 juli 2010

the neverending flash

En liten uppdatering kanske? Det finns så sjukt mycket som jag skulle vilja lägga upp. Till exempel några t-shirts som jag har satt saxen i & klippt & fixat. Jag hamnade i en cut- your- tshirt-fas för några veckor sedan & letade upp lite youtube- klipp om hur man kan cutta en tröja som är för stor eller bara tråkig. Jag är ganska nöjd med de två tröjorna som jag hittills har hunnit fixa. Jag lägger upp någon bild när jag orkar...

Vad hade helgen att erbjuda då? I fredags var det grillkväll hos en av mannens kompisar tillsammans med fler av mannens vänner från den gamla goda tiden då alla var pojkvaskar. Så himla skönt att komma till ett högteknologiskt hem fyllt av killar som alltid diskuterar något intressant, värdelöst (aka oförståeligt som ideologier & naturvetenskapliga ämnen) eller fullkomligt underhållande.

På lördagen åkte jag, mannen & hemkomna Felix in till stan för att leta biljetter till Skinny Puppy på Soundpollution. & vi fann dem! Så den 3 augusti ska jag äntligen få se klassikern inom industrimusiken~ (söndag samma vecka ska jag & mamma se Leonard Cohen.. I lööv das kontrast). Senare kom Sara & Marre in till stan & tillsammans begav vi oss till Fotografiska museet - fucking finally! Det var nice. Annie Liebovitz tillsammans med en massa underbara fosterbilder av Lennart Nilsson & Anders Petersens "From back home" var inspirerande, rörande & underhållande. Kom att tänka på Nan Goldin när jag såg Liebovitz bilder från sjukhussängen där hennes far nyss hade dött i. Privat, naket & levande.

Kvällen avslutades med Hayao Miyazakis Ponyo tillsammans med en grönpåse, handstulen från Berga Örlogsbas där mannen gjorde lumpen förra året. Måste säga att grönpåsen inte var så illa.. :D (foton av Annie Liebovitz)





1 kommentar:

  1. Låter som du gör något awesome av din sommar :'3 Önskar att jag kunde göra detsamma. Mycket apati. Haha~ Kram på dig

    SvaraRadera