måndag 13 september 2010

segheten är seg

Jag läste nyss Hannahs inlägg som handlade om seghet. & kom själv på att jag också är otroligt seg. Jag håller på att läsa fyra artiklar som handlar om hur världen ser ut & varför - varför har vissa länder blivit framgångsrika & andra inte? Det är så himla intressant men ändå har jag svårt att ta mig igenom en sida för mina ögonlock vill bara hänga. Ska göra ännu mer kaffe......

Det har dock hänt en massa kul saker! Igår fick jag träffa min kusin Martin, hans flickvän & deras ganska nyfödda lilla bebis Minna. Hon är helt underbar & så liten & jag kände att jag också ville ha en. Nu har de äldsta kusinerna i Haglunds- släkten fått barn under ett år. Alla säger: "Nästa gång är det din tur, Sofie". Eeeh, jo jag känner pressen.

Idag har jag också köpt biljetter till Deftones som spelar i Köpenhamn i november! Jag är så jävla peppad! Malin från klassen hänger med på konserten plus "the ordinary Växjö crew" som ska spendera sin lördagskväll på annat vis. Det kommer bli alldeles fab. Slängde ihop en liten Spotifylista med några sköna Deftones- låtar. Enjoy here~

Ikväll ska jag gå på terminens första Step- pass vilket jag ser fram emot. Ska bli intressant att se hur kroppen hänger med, har inte rört på mig alls sedan förra terminen.

(Hatar förresten Spotify-reklamerna inför valet. Om det är nåt jag hatar mer än reklam så är det politisk reklam! Jag vill liksom kunna njuta av musik utan att höra en massa politisk propaganda & smutskastning efter var tredje låt. Fan vad avtändande!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar