onsdag 30 november 2011

bai bai november

Imorgon är det första december & därmed börjar nedräkningen till JUL. I år ska jag göra något som jag inte har gjort på flera ÅR - se julkalendern. Klockan kvart över fuckin' sju. Jag har stora förhoppningar, DN säger att det är lite Dickens över den & Gustaf Hammarsten är med & jag gillar Gustaf Hammarsten & Dickens så jag ser verkligen fram emot morgondagen.

Just nu värker min kropp efter kvällens muskelpass. Bara för att vara osvensk & skryta om hur fierca vi är så kan jag säga att vi försöker träna minst 3 ggr i veckan. Såhär brukar en vanlig vecka oftast se ut för de tre musketörerna:

Måndag: Muskel
Tisdag: Step (med Fredrik, vår befriare)
Onsdag: Muskel
Torsdag: Antingen Step Bas eller Cykel

Ibland har de något kul pass på söndagar som Zumba, Fredriks aerobics eller Fredriks dubbelstep så då brukar vi pallra oss till gymmet också. Min syn på träning har verkligen fått sig en törn sen jag kom till campus, dess Olympen & gruppträningar. Jag har lärt mig att:

- det är så mycket roligare att träna med andra
- det är så mycket lättare att träna med andra
- skillnaden mellan att vara otränad & tränad är ENORM. (Såklart är det sistnämnda att föredra)

Förut när jag tränade badminton så tränade jag inte för att känna mig hurtig, stark eller för att hålla mig smal. Det fanns bara ett mål & det var att bli bättre på badminton. Jag vet inte vad det kommer bli av mig efter att jag lämnar campus nästa år. Förhoppningsvis hittar jag ett gym som erbjuder lika bra gruppass & tränare som Olympen gör. Dock känns det som att jag inte kommer få uppleva steppass som Fredriks step. Han har seriöst tagit min syn på Step aerobics till en ny nivå. Respekt föfan. All makt åt Fredrik, vår befriare.

1 kommentar:

  1. Det skrämmer mig lite att ni har hamnat i någon form av "Step aerobics"-sekt.

    SvaraRadera