måndag 25 juli 2011

"Den stora faran är apatin och tystnaden"

Jag tror att vi alla fortfarande är i chock efter helgens makabra händelser. Alla kolleger, alla kunder & vänner jag möter säger att de fortfarande inte tror att det är sant. Jag fattar det inte heller. & jag känner att det inte finns så mycket mer att säga liksom för det mesta har redan sagts. Vi vet att det är fruktansvärt & att det han har gjort inte ska skrämma oss ifrån att tro på ett öppet samhälle där vi kan leva med våra olika åsikter sida vid sida. & vi vet att när såna här saker händer, när det är ett annat lands sorg, är det också vår sorg. & vi har dem i våra tankar & hjärtan.

Jag vill härmed länka till två ledare i söndagens & dagens DN som jag tycker var väldigt bra & ingav ett ljus i ett annars så mörkt innehåll. Ta er lite tid att läsa, de är inte så långa & för mig var det skönt att få avskyn att lägga sig om bara för en stund. Ledarna säger mycket av det vi redan vet men det skadar inte med lite upprepning, i alla fall inte i tider som dessa.

Söndag: Var inte rädda

Måndag: Ord göder hat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar