lördag 2 juli 2011

"But at least there was a tour for it to go wrong on"

Svt regerar. Häromdagen såg jag Dox favoriter, alltså det bästa av dokumentärer. I torsdags visade de Anvil! The story of Anvil, en dokumentär om rockbandet Anvil som hade sina 15 minutes of fame för att sedan falla i glömska. När bandmedlemmarna är 50 år har de fortfarande rockstjärnedrömmar & kämpar för att få sin comeback & erkännandet som de förtjänar. & de kämpar & de kämpar & de kämpar. Det är så tragiskt, det är så sorgligt (ett tag patetiskt för att sedan bli hjärtskärande) & det är så fint. Vänskapen mellan sångaren/ gitarristen & trummisen, som är stommarna till bandet, är det som håller allt samman även om den ligger på bristningsgränsen flera gånger. När filmen var slut satt jag med tårar i ögonen & jag fick lust att köpa en massa Anvil-skivor bara för att stödja bandet vars musik inte ens tilltalar mig. Jag rekommenderar verkligen att se Dox & jag rekommenderar verkligen att se Anvil! The story of Anvil. Ni kan se dokumentären på Svt Play plus flera andra dokumentärer som tillhör Dox favoriter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar