söndag 31 juli 2011

I'm with you

Musiknostalgi.
Ett av de band som bokstavligen förändrade mitt liv var Red Hot Chili Peppers. Jag var 10 när jag fick Californication av pappa & jag minns hur vi körde hem ifrån Täby Centrum med "Around the world" i högtalarna på högsta volym. Jag var fan överlycklig. Sedan dess har de väl gett ut sådär bra album & jag kan inte neka att de var bäst under 90-talet. Även om RHCP inte har gått lika varmt i mina högtalare de senaste åren så har jag alltid följt dem, de har liksom varit det bandet för mig sen jag var 10.

Den 30 augusti kommer deras 10:e studioalbum - I'm with you. MEN, utan gitarristen John Frusciante som, enligt mig, praktiskt taget har tagit deras ursprungliga sound & utvecklat det genom de nästan två decennier han var med i bandet. Nya gitarristen heter Josh Klinghoffer & verkar lovande (han praktiskt taget ser ut som en yngre cleanare version av Frusciante) & vi hoppas att han inte gör oss besvikna (även om jag verkligen älskar Frusciante & anser honom vara oersättlig).

The band of my life kommer till Stockholm i oktober & jag ska naturligtvis vara där tillsammans med Jessica & Sara. Det finns inga ord som kan beskriva hur exalterad jag är! Har bara sett dem en gång innan & det var i Köpenhamn år 2001 tror jag.

Här kommer deras första singel från den nya plattan - "The Adventures of Rain Dance Maggie". Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar