torsdag 20 maj 2010

blue days black nights

Eftersom ikonen Grace Jones fyller år idag så lyssnar jag på hennes Nightclubbing. Det är så mycket 80-tal över det & jag undrar om det inte är riktigt synd att jag missade det färgsprakande decenniet. But however, så är jag ju den som önskar att jag föddes under 50- eller 40-talet så att jag kunde ha varit med om alla de stora (Hendrix, Zeppelin, Beatles, Stones, Iggy, Kinks etc etc etc). Tänk vad sjukt med status det hade varit att kunna säga: "Aah, jag såg Beatles spela 1963. Det var trevligt..." :D
Självklart skulle jag fortfarande leva, för då skulle jag heller inte gå miste om musiken som kom 40 eller 30 år senare.

Igårkväll jobbade jag tillsammans med Linda på Sivans med Skånes nation. Det var oerhört kul, vi fick liksom spaghetti & köttfärssås, dricka, godis (!), kladdkaka med glass (!!!) & trevligt sällskap. & när vi städade klockan 2 på natten så spelade de Marvin Gaye "Let's get it on" & fyfan vilken skön låt det är!

Här kan ni avnjuta Jack Blacks version~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar