lördag 8 maj 2010

Pre- Kongo & fight for the laughter

Det är fredag vilket innebär att Kongo- dagen är över. Jag är otroligt nöjd & otroligt glad över att det är ja, över. Jag vet fortfarande inte om intresset var så stort hos allmänheten men vi hade alltid folk på alla föreläsningarna. Till och med min käre far, farmor, faster & hennes man kom dit för att lyssna! Det var helt underbart. På kvällen när allt var över så fick jag ungefär samma känsla som på studenten eller efter att jag tog körkortet - en slags tomhet bestående utav antiklimax - "jaha, var det bara det här?". Här kommer lite bilder från dagen...


Victor Mukeng framför sina målningar


Foto taget av Linda


Jag vill också upplysa läsare om ett av de senaste hotet från fundamentalistiska muslimer. Hotet är mot en av samhällets största källa för skratt & samhällssatir. Jag talar självklart om South Park. Fredrik Strage skrev ett försvarstal i DN i veckan & jag börjar inse hur stort hans brinnande passion är för South Park (ni som läser hans blogg vet vad jag snackar om). Hans text fick mig att känna att South Park är värt att stå upp för! Det är en klockren serie som jag först ansåg som ett coolt fenomen som alla coola kidsen skulle tycka vara kul. Men med tiden då man började intressera sig för hur världen utanför lilla Täby såg ut & i samma takt med hur engelskan förbättrades, så blev South Park något mer. Jag menar, det är en underbar känsla att fatta ett South Park- skämt tillsammans med en påse chips. Läs Fredrik Strage här~

1 kommentar:

  1. Jag veeeet! South Park är mer än bara animerad sjuk humor. De ha en poäng. Som dessutom uppskattas bäst med en påse chips... Mmm... Save SOUTH PARK! <3

    Ledsen att jag inte kunde komma ner :<

    SvaraRadera