måndag 31 maj 2010

Lomo me baby

Ikväll blev det ju inte så mycket pluggande på ekonomin. Men jag rättfärdigar det med att jag var i biblan klockan åtta på morgonen & pluggade till halv ett. Sådetså.

Just nu är det lomografi, Polaroid & min spellista med det sarkastiska namnet "cry me a river" som gör min kväll. Cry me a river är en blandning av en massa låtar som jag alltid har gillat, låtar som jag ska börja gilla igen & låtar som är passande till spellistans namn. Från gamla Hole till Crying Nut (enda koreanska punken på Spotify!) & till Leonard Cohen. Perfect. Jag kanske lägger upp den. Just nu är den för personlig haha.

Har spanat in en Polaroid- kamera. En begagnad Supercolor 635CL. Fin som fan & jag ska försöka få tag i en den. Idag använde jag också min älskling Holga för första gången på en väldigt väldigt lång tid. Jag hade inget speciellt att fota så det blev en experimentell bild i badrumsspegeln. Denna skönhet köpte jag på Urban Outfitters i Chicago för lite mer än tre år sedan. Bästa bilderna jag har tagit var med dyr 120 färgfilm, på Michigan Lakes is.







1 kommentar:

  1. Jag kan ju tillägga att denna fina kamera går att köpa på UO även här i Sverige :3 Jag såg den också i en foto-affär i Gamla Stan O:

    Myuuu, fina bilder :3

    SvaraRadera