fredag 28 maj 2010

Friday is food day

Har varit en skön vecka med lite plugg, mat & en massa mys för mannen är här i en hel vecka. Han pallade dra sig ner till de småländska skogarna efter sin lilla resa till Tokyo för att sova i min säng, distrahera mig från pluggandet & göra te. Wünderbar!

I onsdags var det en kväll of fabulousness. Tjejerna (se Amanda, Linda, Emelie, Sanna, Mathila & Elin) klädde upp oss i klänningar & högklackat & begav oss in mot stan för smygpremiären av Sex & The City 2. Det var sjukt mysigt & tjejigt & en kul grej. Eftersom det var premiären innan THE premiären så väntade ett litet buffébord & cider på oss i salongen tillsammans med en goodie-bag. Förväntningarna på goodie-bagsen ska vi inte tala om. Efter att vi hade dreglat över nån goodie-bag som Blondinbella hade fått på nån.. grej så insisterade vi på att vi också skulle få en helt ny garderob & sminkskåp. Vi fick dock en tidning, Body Butter & läppglans från Body Shop, lite prover & det bästa av allt - Geisha choklad! :D

Filmen var som jag ungefär förväntade mig - underhållande, lättsam & lite glad. Inget mer för jag menar, det är en film av serien Sex & The City som har fått en massa unga tjejer (som oftast nyss fått sin mens) att vilja bli "precis som Carrie Bradshaw!" & börja spara ihop till en skosamling. Jag vill också säga att jag blir så otroligt trött på kultursektorn som måste överanalysera hela filmen med att säga att den ger en dålig kvinnosyn & att kvinnorna i filmen är dåliga förebilder & blablablablaaaaaa. Well, DUUUUUUUUH, no shit Sherlock, tell me something I haven't already heard. För jag menar, det vet vi väl redan? Varför vill människor se den här filmen? För att få sig ett gott skratt & få en skymt av snygga kläder (jag menar, Westwood i första filmen). Jag vill säga att jag är lite av en finsmakare av film, film är ett av mina största intressen, men jag har ändå nog med självdistans för att tycka (& säga offentligt) att Sex & The City 2 är en underhållande film. Bara för att man är filmkritiker & anses vara lite av en filmsnobb (läs filmnazist) så måste man inte älska Lars von Trier bara för att han gör filmer som vi vanliga döda ibland inte riktigt... eh... fattar eller kan... eh... uppskatta.

Fuck it, alla får ha sin smak! Vi lever i ett fritt land & alla älskar alla & alla får tycka som man vill! (förutom om Muhammed)

Lite bilder från timman innan filmen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar