söndag 10 oktober 2010

3 Libras

För någon vecka sedan följde jag med Linda, Per, Fredrik & Johan på bio för att se Resident Evil: Afterlife. Kan inte säga att jag hade världens förväntningar men jag har verkligen älskat Resident Evil- filmerna ända sedan jag såg den första. & då har jag bara provat att spela Resident Evil 4 vilket var en ganska läskig & adrenalinpumpande upplevelse.

Afterlife var annars väldigt underhållande. Det var den första filmen jag såg i 3D vilket var spännande & ja, jag tyckte att det gjorde filmen lite otäckare. Men vad kan man liksom säga om Resident Evil- filmerna så att man inte låter som en kultursnobb? De är jävligt underhållande & muterade köttätande människor är ganska läskiga. Vad jag i alla fall upptäckte var att de använde sig av en familjär låt under filmen - "The Outsider" av A Perfect Circle. & det var verkligen år & dar sedan jag hörde den låten eller ens APC & det slog mig: "Fan va bra de är, dom måste jag börja lyssna på igen". Nu äntligen sitter jag här & lyssnar igenom skivorna eMOTIVe, Thirteenth Step & Mer de Moms & vilken nostalgi jag känner! Alla timmar framför datorn medan dessa skivor gick på repeat om & om igen. Detta var då jag älskade allt som Maynard James Keenan (Tool) & Jeordie White (Marilyn Manson, Nine Inch Nails) rörde. Men mitt första minne av APC var under en sommar för flera år sedan då jag satt i trädgården, läste en bok & lyssnade på radion (106,7 Rockklassiker såklart). & de spelade 3 Libras & jag blev helt betagen av detta fina musikstycke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar