fredag 1 oktober 2010

Is that something you might be interested in?

Kursen Peace & Development in a Global World är officiellt slut. Den tog slut efter gårdagens seminarium som informatörerna (enligt mig) ägde. Det var trevligt & jag ser fram emot nästa kurs som heter International Political Economy. Visst, den har ordet Economy i sig, men förhoppningsvis en helt annan innebörd.

Igår fick jag också ett samtal från Sara som har flyttat till Linköping & det var så otroligt roligt att höra hennes röst & höra om hennes campusliv (det finns ju så många bubblor överallt). Nu ska jag hitta en helg som jag kan hälsa på! :D

Idag är det en ledig dag & daaamn vad skönt det är. I morse hade jag tid till att tvätta & sen tog Amanda & jag en tur till stan & köpte förnödenheter som till exempel födelsedagspresenter & foundation. Min älskling Elizabeth Arden Pure Finish Mineral Makeup har tagit slut & jag spenderade en timme med att surfa runt & läsa recensioner (duktig konsument :)) av andra mineral foundations, jag gillar liksom att prova olika grejer. Men Elizabeth Arden finns tydligen inte i Växjö (...!) så det fick bli den mycket billigare Maybelline Pure Mineral Foundation. Liten burk men man fick med en liten kabukiborste (vilket är onödigt för mig eftersom jag har en grymt bra borste från Arden....)



Jag har också börjat se hela Entourage & då menar jag h e l a Entourage (från första säsongen till sista) för jag vill inte missa ett litet avsnitt för det är antagligen en av de roligaste serierna någonsin. Det som gör den så sjukt bra är antagligen Jeremy Piven som Ari Gold. Herrejösses vilken man! Det bästa är att han är baserad på den riktige stjärnagenten Ari Emanuel. & det bästa med honom är att han är brorsa till Rahm Emanuel, stabchefen i Vita Huset & antagligen en av de coolaste politikerna i världen. Här kommer ett sjukt kul (& ganska barnsligt) klipp. Enjoy~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar