tisdag 19 oktober 2010

Danskjävlar

Serier är ganska roliga. Om man följer en serie på tv:n är det ganska mysigt att ha en kväll uppbokad för nästa avsnitt. Nu ska jag börja följa Svt:s nya serie Våra vänners liv som började igår. Den är mitt substitut för Livet i Fagervik som jag slaviskt följde. Bästa introt med fioler, korsstygn & allt...

Ikväll såg jag i alla fall klart på Lars von Triers Riget, eller Riket som det heter på svenska. Den har haft sina dryga stunder men som de flesta serier så slutar den alltid med en cliffhanger. & det är ju jättekul ibland men bara om man får reda på hur det slutar i nästa avsnitt eller i nästa säsong. Säsong 2 av Riget slutade med en enorm cliffhanger men det mindre roliga är att det inte finns en säsong 3.... Enligt Wikipedia så var en tredje omgång planerad men då Ernst-Hugo Järegård & Kirsten Rolffes, två av huvudrollerna & de absolut bästa i serien, dog ett respektive tre år efter att omgång två sändes så lades det projektet ned. Tji fick vi! Vad jag får göra är att se den amerikanska versionen Kingdom Hospital (manus av Stephen King) & se om de kom längre i historien än sin danska förebild.

Nu ska jag i alla fall börja plöja mig igenom resten av säsong sju & sedan säsong åtta av mitt älskade Entourage & sedan resten av Twin Peaks. Sedan vill jag gärna se filmen Twin Peaks: Fire walk with me (David Bowie är ju med såatteh... det är ju en självklarhet). Nu kan man ju undra hur lång tid detta kommer att ta men jag känner att det får ta den tid det tar. Vi har alla våra prioriteringar... (lol). G'night!

2 kommentarer:

  1. Du, jag och Agent Cooper? <3 Åsså Bowie såklart :D

    SvaraRadera
  2. Anytime anywhere~<3 just say the word ;D

    SvaraRadera