onsdag 12 oktober 2011

i'm on a rollercoaster but i'm on my feet

Jag har haft en ganska grym vecka än så länge. I måndags åkte jag till Linköping & hälsade på Sara. & igår åkte jag upp till Stockholm för att några timmar senare stå i Globen tillsammans med Jessica & Sara & vänta på ett av de bästa banden i världen -Red Hot Chili Peppers!

Moi var glad. De spelade ganska oväntade (se äldre låtar) vilket gjorde mig glad eftersom jag gillar deras gamla alster. Breaking the girl har jag aldrig hört live & den var helt fantastisk. Soul to squeeze gjorde dom också helt fantastisk & när de satte igång Higher Ground flög jag runt som en vante för det riffet är fan svårt att motstå. Såklart var Under the bridge SÅ vacker för det är en av världens mest vackraste låtar som någonsin har skapats & jag blev lite varm i hjärtat.

Många tycker säkert att jag är jättetöntig när det kommer till RHCP men ni måste förstå att det här bandet förändrade mitt liv för snart 12 år sen. Jag brukade rita deras loga på min högra handled för en sån tatuering hade alla i bandet & se jäkligt badass ut i skolan dagen efter. Jag insåg att musik kunde vara bra & det var nog då jag aktivt började leta musik & verkligen lyssna på musiken. & musiken påverkar ens liv mer än vad man tror. Det här inlägget är så smörigt att jag inte vet vad jag ska göra med det! Förlåt, nu ska jag gå & dricka ett glas cola i min töntighet.


1 kommentar: