måndag 24 oktober 2011

on the road

Såg en väldigt vacker & fin film igår - Dagbok från en motorcykel, eller Diarios de motocicleta som den heter på spanska. Har faktiskt inte sett den förrän nu & jag rekommenderar den hjärtligt. Jag är ett stort fan av roadmovies & jag kan säga att den här inte gjorde mig besviken - den hade fin musik, duktiga skådespelare, otroliga miljöer, Gael García Bernal (!!!) & helt fantastiska foton! Blev sjukt sugen på att åka till Latinamerika & umgås med de där jäkla lamorna bredvid en vacker vy i södra Argentina & lyssna på José Feliciano.

Andra roadmovies jag kan rekommendera är Sideways, Little Miss Sunshine, Almost Famous, Apocalypse Now, From dusk till dawn, Dogma, Långben - The movie & såklart Eurotrip. Någon jag missat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar