tisdag 1 november 2011

man of god's peace

Jag lånade en bok på biblioteket igår. & den tillhör INTE kurslitteraturen! Den du! Ända sedan klassens resa till Indien kom på tal har jag fått höra att jag ska läsa Shantaram av Gregory David Roberts. Det är en lång episk berättelse om hans liv som handlar om hur han flyr från ett australienskt fängelse till Indien där han börjar arbeta för Mumbais maffia.

Eftersom min MFS-ansökan är inlämnad & pga att jag ligger i fas med läsningen, tänkte jag att jag skulle ta mig an boken eftersom jag har hört att den ska vara ganska lång & jag vill gärna ha läst ut den innan vi sticker till Indien. Lite visste jag att jag skulle kånka hem med en bok som är lika tjock som den svenska lagboken. Damn, säger jag bara. Har bara läst 2 kapitel hittills men jag känner att jag tar mig an en berättelse som kan liknas vid Homeros Odysséen. Spännande! Här nedan följer lite bilder som kan få visa vad Växjö har erbjudit den senaste veckan. (Mest av allt vill jag visa vilka snygga kort min app Retro Camera kan ta. Enjoy!).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar