onsdag 6 januari 2010

But baby it's cold outside

Sitter hemma i Slottsstaden i Växjö än en gång, gott folk! Känns ganska skönt men jag är utmattad. Åkte med tåget från det svinkalla Stockholm 15.21 (ja, tjugoen minuter över tre) & satt på det där svinkalla tåget i ca 4 timmar till Alvesta. Jag hade oturen som hamnade i vagn 4, aka vagnen där bistron finns. Vagnen där bistron finns, alltså vagn 4 alltså där moi satt, är väldigt populär & folk gick in & ut & släppte in en jäkla massa kall luft. Mina ben & fötter genomled ett kallt helvete.
Väl i Växjö tog jag en taxi & hade en liten diskussion om framtiden med den unge taxichauffören:

Chaffis: Hur lång tid har du kvar på din utbildning (Informatörsprogrammet med inriktning biståndsarbete)?
Jag: Har gått min första termin nu så jag har 2½ år kvar.
Chaffis: Ja dåså, då har du ju 2½ år till att tänka ut nåt annat du vill göra som ger mer betalt.

Något som jag tycker väldigt mycket om är att få post. & efter att ha varit borta i nästan tre veckor hade jag en full brevlåda. Yei~!
Fick bland annat julkort från fina Jessica, amerikanska värdsystern Margi & ett underbart kort från kusinen & hans dotter. Jag fick också Inglourious Basterds som jag beställde från cdon.com & min tröja som jag beställde genom ebay för några veckor sedan:



Den är jättesöt & texten lyder: "My milkshake brings all the boys to the yard".
Ni kanske minns den texten från artisten Kelis låt "Milkshake". MEN, tröjan kommer från nåt asiatiskt land & antagligen gjord av ett fattigt 7-årigt barn i en smutsig kall källare, SÅ därför lyder min tröjas text: "My Milkshake brlnys all the blys to the yard". Jag är inte förvånad, i kinda expected that & seriously folks, det är lite lol faktiskt.. :'3

Nej gott folk, snart läggdags, för den tappre soldaten har föreläsning imorgon.

2 kommentarer:

  1. Vilken UNIK och SPECIELL tröja du kommer att ha :D For the luls liksom. Yeah. Jag vill också ha post... Hey, du kanske kan mejla din Växsjö-adress?

    SvaraRadera