lördag 9 januari 2010

Ensamhet & kaffe

Det är en lugn lördagsmorgon & om en halvtimme ska jag tvätta. Helvete. Jag gillar det inte, man springer som en galning fram & tillbaka till tvättstugan & man måste packa på sig en massa kläder för det är svinkallt ute. MEN, man får rena kläder & det är ju någonting som jag behöver just nu. & jag som skulle klaga mindre...

Anyways, jag försöker alltid ha tid för att läsa lite på DN.se & hittade en liten artikel med Katerina Janouch i Bostads-delen. Den heter "I arbetsrummet kan jag utestänga allt". & hennes liv låter ganska behagligt. Jag säger absolut inte att mitt liv inte är det, men hennes arbetsrum låter som det sätt som jag vill ha mitt arbetsrum: proppfyllt med en massa böcker & konst på väggarna. & hon verkar ha ett ganska nice jobb också. Bruden är författare, relationsexpert, föredragshållare, bloggare, krönikör & har två mode- & inredningsbutiker Pom Pom Parlour. Mycket jobb krävs det säkert dock. Men det är säkert roligt jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar