måndag 18 januari 2010

I just want to ooh ahh, feel your fire

Första hyran på det nya året - betald. & så sjunker summan på sparkontot tillsammans med mitt hjärta. Lägg på mat & kurslitteratur så har vi en härdsmälta. Men jag måste ju leva & apparently får vi studiebidraget x2 i månaden (för att inhandla kurslitteratur antar jag) så det är lite nice. Jag kan verkligen inte säga att jag gillar vår kurslitteratur. Förra terminen använde jag sällan våra böcker & jag är lite glad över att jag nästan bara köpte begagnade böcker. För böcker är DYYYYRT. & ibland relativt värdelösa. Men, de fyller upp bokhyllan & bidrar till hemtrevligheten.

Helgen har varit ganska gött, sociala tillställningar & bra skitsnack. & så har ju en av mina favoritserier börjat gå på Tv - Band of Brothers. Jag är överlycklig, det var liksom längesen jag följde en serie på Tv, om vi nu bortser från "Livet i Fagervik" (som jag SAKNAR)... Band of Brothers är liksom lite nostalgi för mig, följde den när den sändes första gången 2002. Även om glorifiering av den amerikanska truppen förekommer (det är liksom Steven Speilberg) så är den ändå väldigt gripande. & en tanke om de tyska soldaterna finns också där, så surkålen blir inte bara porträtterade som onda nazister som äter barn. Plus att det finns en massa snygga killar i den... bland annat Michael Fassbender!! :D



Det kommer också en "uppföljare" till serien, The Pacific som också utspelar sig under WWII fast vid Stilla Havet. Den börjar visst sändas i USA i mars i år. Ser fram emot den... :3

Förra veckan inträffade det shoppingrundor i Växjö. Mellandagsrea in my <3
Köpte bland annat Weezers senaste platta Raditude med en galen hund på omslaget. Jag gillar vissa spår, första singeln "(If You're Wondering If I Want You To) I Want You To" är en schyst förfestlåt, "I'm your daddy" är lite typisk Rivers Cuomo (sångaren) på ett halvt perverst sätt & "Love is the answer" är helt sjuk! Trodde inte att Weezer skulle ha en hinduistisk stil & sång till en låt men det är snyggt som fan.

MV: (If You're Wondering If I Want You To) I Want You To

2 kommentarer:

  1. Rivers Cuomo is awesome. (He and Adam Lambert wrote a song together /random.) I used to be such a Weezer fan back when I was into bandom. I hope he's better after his car accident.

    I've heard that Band of Brothers is really good, but I've always had issues with war movies, so I've never watched it :| Should I?

    SvaraRadera
  2. I had the biggest crush in Rivers when I was a weez-freak (back in the days ;)). I haven't heard that song, i'll check it out!

    well it prob depends on what kind of issues you have with war movies.. :P But i really like it, there's always interviewes with the real soldiers that are portrayed in it & they bring up things like fear, or being a soldier or why they actually fight. Give it a try! =)

    SvaraRadera