söndag 10 januari 2010

Ensamhet & kaffe part II (minus the coffee)

Jag försöker få den här jävla hemtentan att fungera men jag tröttnade ganska fort & började kolla upp den här lilla "artikeln" eller vad man nu ska kalla den för, på The Oatmeal. Min käre vän Brian skickade den till mig under en msn- konversation om film. Jag frågade honom om han har sett Twilight- filmerna än men nej, han försöker ignorera dem som jag ungefär, så gott det går i alla fall (skiten finns ju ÖVERALLT). "Artikeln" är i alla fall skitrolig & heter "How Twilight Works".

Jag vill erkänna att jag inte har läst böckerna eller sett filmerna. Ärligt talat så tycker jag att storyn är ganska.. ja, töntig. & jag är annars all in för töntighet! Hela den här förbjudna romansen mellan ett assnyggt monster & en "helt vanlig tonårstjej" känns så lam & det känns som att det har förekommit förut. Tro mig gott folk, jag är en riktig sucker för romanser & för några år sedan var jag en supersucker för vampyrer. Bram Stoker & Anne Rice var det bästa jag visste! Filmen Bram Stoker's Dracula med Gary Oldman & Winona Ryder är fortfarande jävligt bra & vem blev inte het på gröten av Tom Cruise som vampyr i "Interview with a Vampire"? Men jag tror att jag växte upp eller nånting för jag tror att jag skulle ha äääälskat Twilight om den hade kommit när jag var 15. Jag säger inte att alla Twilight- fans är barnsliga (ok, lite grann då men det är jag med så whatev) men när 40-åriga kvinnor börjar go wild & crazy för Edward så känns det bara lite... meh.

Men vem vet, jag kanske skulle älska Twilight om jag på nåt sätt beblandade mig med böckerna eller filmerna. Men just nu så är jag ganska nöjd med att vara ett patetiskt Harry Potter- fan & ha en massa crushes i Ron Weasley, Sirius Black, Bellatrix Lestrange, Lucius Malfoy, Draco Malfoy & Severus Snape. J.K Rowling kan, enligt Stephen King, i alla fall skriva... =3

Oh, rekommendation! Läs På Stan- bloggen, idag skriven av Fredrik Strage här! Om filmen Clash of the Titans & dess usla tagline. The Guardian skrev en ännu mer underhållande artikel om den HÄR. Happy reading~

1 kommentar:

  1. Pfht, Twilight could only dream of being as awesome as Harry Potter.

    The only way to like Twilight is ironically. Unless you have a thing for poorly written, stale, overused teen romance stories which totally destroy and make a mockery of the vampire lore.

    If you want awesome vampire stories, try watching True Blood. It's a decent enough show, and it features purdy boys who aren't afraid to get naked.

    SvaraRadera