fredag 22 januari 2010

Oh, Danny boy

Ikväll är det en fredagskväll med film & mys tillsammans med min gode vän Coca Cola. Kära Linda & jag skrev klart vår hemtenta, sedan träffade vi kära Amanda & käre Victor för en fika i biblioteket.

När jag var & handlade på Willy:s i veckan hade de rea på en massa filmer. Jag hittade flera utgåvor av Sophämtarna eller vad den nu heter, 80- eller 90-tals rullen med Charlie Sheen & Emilio Estevez som spelar hardcore sophämtare. Vi fann också några Seinfeld men vad som kom med mig hem var Candy. Såg äntligen hela filmen ikväll. Det var några timmar av misär. Kärlek & misär ska jag kanske säga. & jag måste säga att jag grät, nästan som ett barn till en hemsk scen där Candy föder sitt barn. Dude, that's misery & great acting skills right there! I alla fall, se den filmen, du kommer att sakna Heath Ledger som fan... ._.

2 kommentarer:

  1. Hmm, aldrig hört talas om Candy. Vad handlar den om?

    Heath .___.

    SvaraRadera
  2. asbra film, handlar om Heath som är en romantisk poet & som är ihop med candy & de är både knarkare & allt är bra tills knarket helt tar över. & sen går det bara utför. lite som requiem for a dream men inte lika.. äcklig. lite mer romantisk & tragisk. Heath <3

    SvaraRadera