onsdag 10 februari 2010

He knows so much about these things...

Jag har dykt ner i den magiska världen hos The Smiths. Det är lite synd att jag alltid tar tre eller fyra år på mig att kolla upp ett band som jag anser intressant för jag går ju miste om bra musik. Lyssna på "This Charming Man" - The Smiths. Deras första album är min pluggmusik för tillfället.
& på tal om att plugga, det är ju verkligen det jag inte gör just nu. Fast jag borde. Jag skriver på en rapport av ett fältarbete som vi har jobbat med den senaste veckan. Amanda, Sanna, Petra & jag gjorde ett fältarbete baserat på barns medievanor, i vårat fall: TV. Så Sanna & jag begav oss ut klockan sju igår morse & åkte till en skola för att intervjua fyra elever i 7-års åldern. Mycket trevligt, barnen var bedårande & inte alls elaka eller otäcka som jag (på nåt sätt) väntat mig. SvampBob Fyrkant är väldigt populär har jag lärt mig.

 

Jag har förresten äntligen fått min väska som jag beställde för några veckor sedan. Jag har letat efter en schysst skolväska den senaste tiden & jag hittade den - Ben Sherman Target Hold All. Den är gigantiskt stor men sååå fin~! Yes, i am in love a little bit.

Nu ska jag återgå till mitt skrivande, min choklad, min ensamhet, min Morrissey & min gömda ångest.
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Snygg väska. Jag måste också hitta en ny att ha till skolan :/ Den enda som duger är för dyr! Pah! För övrigt så är SvampBob GUD!

    SvaraRadera
  2. Ooh I love that bag. I need a new one, but I'm so picky :|

    Svampbob fyrkant är awesome, btw. Var tvungen att titta mycket på det under min tid som barnvakt.

    SvaraRadera