fredag 25 december 2009

Come over to the window my little darling

Juldagen är en seg dag. Men en mysig en också :3
Julafton firades med mor & far tillsammans med tonvis av julmat & Kalle Anka (för nej, vi försöker bojkotta Anna Anka i vår familj). Pappa har varit på paketen hela veckan, smugit omkring & tjatat på att få öppna ett paket innan julafton. Det är lite roligt, mannen är ju ett 60- årigt barn :D
Fick mycket trevliga klappar i år, som vanligt faktiskt. Jag tänkte väl lägga upp lite bilder på de trevliga klapparna någon dag. Men det blev bland annat en pläd, en tröja, filmer, pengar & en hårddisk. Wunderbar!

Senare på kvällen skjutsade jag föräldrarna till midnattsmässan & jag övernattade hos pojkvännen. Jag fick bland annat Inglorious Basterds så den såg vi till halv tre på natten. Den filmen är en av de bästa av Tarantinos filmer. T.om. mina vänner som hatar Tarantino av allt annat tyckte den var en av de bästa filmerna de har sett. Nu ska jag visa den för mamma & hoppas att hon kommer att tycka detsamma. Hon anser att Tarantino är en "sadistisk, pervers jävel". & ja, det kanske han är på ett sätt. Men sadistiska, perversa jävlar kan också vara genier (se Stanley Kubrick eller Roman Polanski.. hehe).

Just nu är jag stationerad framför killens dator & spelar So long, Marianne om & om igen. Jag fick Leonard Cohen-sug när jag vaknade imorse. & So long, Marianne är en av de bästa låtarna som har gjorts. I alla fall av Cohen.

Om några timmar väntas en stor kyckling till middag. Ser fram emot det, har inte ens ätit frukost (& klockan är snart kvart över tre). Nu: Kimi ni todoke~

1 kommentar:

  1. Inglorious Basterds<333 I just got it, it's amazing. Definitely one of his best ever.

    SvaraRadera