söndag 6 december 2009

Lose the halo, no need to resist

Jag avslutar söndag med te, muffins & min käre vän dumburken. Men jag ser en dokumentär om apartheid i Sydafrika. Man borde sluta att förvånas över vad människor har gjort mot varandra.

Har dock haft en givande helg & träffade kusinbarnet på 3 månader. Söthet till 100% om jag får säga det själv. Oh Lord, det gick inte att sluta le när man såg henne..! Moderskänslorna svämmade över & nu vill jag också ha barn. Min karl blir alltid lite orolig när jag säger det. Eller ja, han suckar & säger "asså..."

Idag är det andra advent, jag tvättade & åt en trevlig middag hos klasskompisen Nicole. Kyckling & pommes frites (mamma suckar & tänker på alla fräknar jag kommer få & hur tjock jag kommer bli). Sedan blev det julkonsert i Växjös domkyrka. Otroligt fint, mysig kyrka. Men när de tog in dansare i tomtekjolar, pom poms & käppar så kändes det lite mer... meh.

Söndag avslutas med Natalie Portman vars t-shirt borde vara våra klasströjor..:3


Oh, how i love you~<3

4 kommentarer:

  1. You know, I think Natalie Portman is one of the most beautiful women in the world and I used to love the shit out of her, but I lost so much respect for her after she signed that petition to free Roman Polanski.

    I agree with her t-shirt, though.

    SvaraRadera
  2. Mo fucking way, did she really..?!?! NOOOOOOO :O
    I really like his movies but i do think he should get his punishment, i mean, take it like a man. and what bothers me the most is that people support him 'cause he has made good movies... NOTHING ELSE.

    SvaraRadera
  3. Yeah she did, there was a huge ONTD post about it. I was sad, because I really like her :(

    Oh god, ikr? Since when is good filmmaking a get-out-of-jail-free card for child rape? A crime is a crime, regardless of who you are.

    Ugh, that entire situation made me so pissed off. Natalie Portman, I am disappoint.

    SvaraRadera
  4. Maybe she seriously thought he was innocent? Although that would make me lose respect for her anyway, because that's just retarded.

    Her T-shirt is ugly, although I like the concept. It just reminds me too much of the Swedish flag. D:

    SvaraRadera