torsdag 17 december 2009

Home

Sitter hemma, i min stora säng & äter pappas lasagne. Mycket trevligt, jag saknar min teve bara...
Hade en helt OK resa med Inter Ciy- tåget, tog ca 4 timmar & under dessa timmar läste jag ut en hel Time, sov, läste lite ur Massmedier (en kurslitteratur som är rosa & väger halva min kroppsvikt) & spelade en massa Vortex på iPoden.

Pappa hämtade mig & karln vid huvudingången till Centralstationen & vi fick problem att köra upp på vägen. Det var en liten liten liten backe (kan inte ens kvalificeras som backe, mer som en liten lutning) som var skithal & vi kom helt enkelt inte upp med biljäveln. Men, gott folk, det finns barmhärtiga samariter i Stockholm också. Tre män kom & hjälpte oss att putta upp bilen på vägen. De hade hjälpt tre bilar innan, they knew what they were doing... :3

Igår var det fest på Stallarna för några holländska studenter som var på besök på Vxu. Väldigt kul faktiskt, de gillar att festa & deras lärare likaså. De dök upp några timmar senare på festen, en av dem redan aspackad. Hehe... galna, flying dutchmen.. :D
Sa också adjö till de flesta från klassen. Har haft en riktigt skön termin, trivts bra & kommer antagligen att sakna klasskompisarna. MEN, ser väldigt mycket fram emot att träffa vännerna i Täby. & jag gillar att Stockholm också är ett vinterlandskap. Visst, det är ett helvete att köra i snö & det är sjukt kallt men dude, it's so pretty~<3
Såhär ser det ut på campus. Detta är Teleborg slott, ligger bara några meter bort från moi...


Foto: Victor Petersson (måste ju ge korrekt cred till fotografen)

2 kommentarer:

  1. Försöka få ihop ett gäng och fika?? :D

    Välkommen hem till sthlm btw<3

    SvaraRadera
  2. Ano, Avatar var riktigt bra tekniskt sett! Handlingen och så var väll inget nytt :p Men den är helt klart värd att se, särskilt i 3D!

    SvaraRadera