onsdag 23 december 2009

Slutsats

Jag lyssnar på Kent & därav titeln: Slutsats. Ganska skön låt från deras B-sidor 95-00. Jag hörde den för några veckor sedan hemma hos pojkvännen. Han spelar alltid musik på morgonen i köket & i ungefär 2½ års tid har han spelat punkrock eller liknande (nej, inte alls passande när man ska äta frukost & läsa Kultur-delen), men nu har han gått över till en blandningskiva med bara Kent- låtar. Sofie gillar detta.

Jag har tagit vaccinsprutan mot Svinisen, även kallad baconsnuvan av kära Linda. Jag trodde verkligen inte att jag skulle göra det, jag har varit lite kluven i frågan. Men mamma halvt tvingade mig att haka på pappa imorse. Så, there ya go people! Min arm gör ont, happy now?!?!
Killen ska inte vaccinera sig, hans argument:
CJ: "Du vet i filmen "I am legend"? Ja precis, så kommer det se ut"
Jag: "Ok, jag lovar, du får äran att skjuta mig först när jag blir mutant."

Hade lite svårt att ta av mig tröjan ikväll, förhoppningsvis kommer jag inte må piss som de flesta. Jag har fanimej inte varit sjuk sen jag hade en lätt förkylning i Korea i somras. & jag brukar alltid bli sjuk, varje termin. Men det kanske är den friska Smålands-luften som gör mig starkare... Weii~ :D

Ikväll var det film hos Frida, popcornen & julmusten kom också. Mycket mysigt men filmen vi såg "Välkommen till familjen" (Sarah Jessica Parker, Diane Keaton) sög lite bakdel. Trodde det skulle vara en söt & mysig julfilm, istället så promota den "bli ihop med din ex's syrra/ bror efter att du blivit dumpad". Inte så kristet, eller hur Amerika...??

2 kommentarer:

  1. lol I have also gotten my H1N1 shot, which felt totally redundant considering that my brother had the swine flu a few weeks ago and I didn't get sick. But now my paranoid mother/grandmother can sleep at night, anyway.

    Although my arm hurt like a motherfucker for like three days. Oh well.

    SvaraRadera
  2. I know! My arm hurt like hell... but atleast i'm not sick.. ;D

    SvaraRadera